Yazdır e-Posta
Dünyaya duyarlı markalar
Güzellik

ekim-2011-guzellik-2-resim-1
ekim-2011-guzellik-2-resim-2Dünyaca ünlü kozmetik markaları, ürünleriyle yalnızca sizin güzelliğinize katkıda bulunmakla kalmıyor, imza attıkları sosyal sorumluluk projeleriyle sağlık, eğitim ve çevre için de çalışıyorlar.


1 - DECLEOR
MADAGASKAR’A AĞAÇ

Decleor ve NGO Asmada firmaları projeleriyle Madagaskar Masindray Vadisi’nde mevcut bitkisel flora ve su kaynaklarını koruyor ve yeniden ağaçlandırma faaliyetleri yürütüyor. Vadide yaşayan genç nüfus, güneş enerjisi hakkında eğitilerek hali hazırda bulunan bitkisel floranın korunmasına yardımcı olunuyor. Yerel üreticilerle çalışan marka, ayrıca satılan her bir adet Super Natural Bag sayesinde Masindray Vadisi’ne 5 adet fidan dikiyor. Super Natural Bag, yüzde100 pamuktan üretiliyor.



ekim-2011-guzellik-2-resim-32 - ESTEE LAUDER
MEME KANSERSİZ BİR DÜNYA

Meme kanserine karşı sosyal sorumluluk kampanyalarıyla dikkat çeken Estee Lauder, bu yıl hedefini büyüttü. Marka kampanya için seçilen özel ürünlerinin satışlarından elde edilen gelirin bir bölümünü MEVA Vakfı’na bağışladı. Bağışlarla her yıl 500 kadına ücretsiz mamografi çektirme imkanı sağlanması amaçlanıyor.

ekim-2011-guzellik-2-resim-4

3 - LA PRAIRIE
DENİZLERİ DE KORUYOR

Cildinizi kişisel çevreniz olarak düşünün. Ve her gün iç ve dış kaynaklardan gelen saldırıları… Doğal yaşlanma süreci, stress, beslenme alışkanlıklarınız, zararlı ışınlar ve kirliliği hesaba katın. Ve kendinize sorun. Cildim korunmaya değmez mi? La Prairie erken yaşlanmaya karşı cildi en iyi koruyan içerikleri ararken denizin sonsuz potansiyelini kullanıyor. Denizden gelen beş ana içerikle cildin eko-sistemini güvene alarak cildinizi koruyan La Prairie Advanced Marine Biology Cream, okyanusların da eko-sistemini korumayı amaçlıyor. İçeriğinde yer alan mayalanmış yosun özleri, özel teknikler kullanılarak karada yetiştiriliyor. Marka adına Ocean Futures Society Derneği’ne de bağış yapıyor.

ekim-2011-guzellik-2-resim-5
4 - CLARINS
HAYATA ÖNEM VERİYOR

Felsefe olarak insanlara, doğaya, çevreye saygılı olan ve onları korumak için çeşitli projeler yaratan Clarins, kurucusu Jacques Courtin- Clarins’in felsefesini gelecek yıllarda da sürdürmeyi amaçlıyor. Çoğunlukla kadınları etkileyen hastalık Poliartrit’in araştırılması için 1989 yılında Clarins tarafından kurulan derneğe, markanın yıllık kazancının bir bölümü bağışlanıyor. İnsanların harap etmesinden koruyabilmek için Alpler’den araziler satın alan Clarins, burada yüzlerce bitki ve hayvanın yetişmesi, yaşamasını sağlıyor. 2004 yılında Clarins Man Çevresel Ödülleri ise bu sorumluluğa erkekleri de kattığı başka bir proje. Her yıl doğayı korumaya en fazla yardımcı olan erkekler arasından seçilen bir kişi bu ödülle taçlandırılıyor. Böylece bireysel duyarlılığa teşvik ediyor. Doğayı korumakla geleceği de korumuş olduğuna inanan marka, çocukları da unutmuyor. Birçok ülkede ‘Yılın En Dinamik Kadını Ödülü’nü veriyor. Bu ödül, çocuklara en fazla zamanını, enerjisini ve sevgisini veren kadınlara veriliyor.


ekim-2011-guzellik-2-resim-65 - AMWAY
HER ŞEY ÇOCUKLAR İÇİN

Faaliyet gösterdiği ülkelerde gerçekleştirdiği toplumsal sorumluluk projeleriyle dikkat çeken Amway, 2003’den bu yana ‘One by One’ kampanyası kapsamında çocuklarla ilgili projelere destek veriyor. Avrupa’da UNICEF ile işbirliği çerçevesinde çeşitli projelere imza atan Amway, MEB ve UNICEF’le birlikte ‘Anaokulu Ekliyoruz’ kampanyasını yürütüyor. 2010 yılı sosyal sorumluluk projesinin adresi Türkiye olan marka, proje kapsamında 26 Avrupa ülkesinden toplanan 600 bin dolar bağışla Van’da iki anaokulunu hizmete açtı. 2011’de de yeni anaokulu inşaasına destek veriyor.

ekim-2011-guzellik-2-resim-76 - AVON
MEME KANSERİNE KARŞI

Avon Türkiye 15 yıldır meme kanseri ile mücadele ve erken teşhis imkanlarının geliştirilmesine yönelik faaliyette bulunuyor. Yıl boyunca yürüttüğü etkinlikler ve meme kanseriyle mücadele ürünlerinin satışından elde edilen fon aracılığıyla ücretsiz mamografi taramalarından bilinçlendirme seminerlerine kadar pek çok çalışmaya imza atıyor. Anadolu’da mamografi cihazına sahip olmayan hastanelere bu cihazı bağışlayarak erken teşhis imkanlarını yaygınlaştırmayı amaçlıyor. ‘Meme Kanseri ile Mücadele Yürüyüşü’ne katılan her kadın için 8 TL bağış yaparak yürüyüşten toplanan fon ile İnebolu ve Karabük Devlet Hastaneleri’ne mamografi cihazı bağışladı. Bunun yanı sıra ‘Meme Kanseri ile Mücadele Ürünleri’, ‘Kanser Olan Mememdi Ben Değil’ kitabı ve her yılın başında kadınlara sunduğu ‘Pembe Ajanda’ satışlarından elde edilen fon ile meme sağlığı için projeler geliştiriyor.

ekim-2011-guzellik-2-resim-87 - AVEDA
DÜNYA SUSUZ KALMASIN

Tüm dünyada temiz su bulunması ve temiz suyun korunmasına yönelik yürütülen Earth Month projesi Aveda’nın dünyanın susuz kalmaması için başlattığı bir kampanya… Tüm yıla yayılmayan, belli ayda yaptığı, sınırlı sayıda üretilen Aveda soya özlü mumların satışın gelirini bu projeye bırakan marka, projeye destek ve farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Ürünün kendisi gibi paketi de doğayla dost olan mumların satışından elde edilen gelir, ‘Global Greengarnts Fund’ın tüm dünyada suyla ilgili yürüttüğü projelere destek sağlıyor.

ekim-2011-guzellik-2-resim-98 - YVES ROCHER
ÇEVREYİ KORUYOR, AĞAÇ DİKİYOR

Marka, kuruluş tarihi 1959’dan bu yana kendini doğanın korunmasına adamış. Etik güzellik anlayışı ile kadınlara, onların hayatlarına ve kişiliklerine duyduğu saygılı duruşu canlılara, dünyaya ve gezegenimize karşı da sergiliyor. Yves Rocher, doğduğu La Gacilly’de halkına iş imkanları yaratmaya başlayarak sürdürülebilir gelişimin ilk adımlarını bugün dünyaya ve çevreye yayarak sürdürüyor. Yves Rocher Vakfı’nın kurucusu Jacques Rocher, sürdürülebilirliğin moda olmaya başlamasından önce sürdürülebilir gelişim stratejisini kullanmaya başlayarak yıllardır ağaçlandırma çalışmaları yapıyor. Marka “her adımdan sorumluyuz” diyerek yaptığı çalışmalarda; aktif bileşenlerin yüzde 100’ünü bitkilerden elde ediyor. Her bileşen ve formül için zararsızlık garantisi veriyor. Organik tarıma öncelik veriliyor. Ürünler hayvanlar üzerinde test edilmiyor. Çevreye zararlı hammaddelerin kullanımında kısıtlama yapıyor. Ekolojik ambalajlar sayesinde plastik kullanımını azaltıyor. Yeniden değerlendirilebilir ve doğada çözülebilir ambalaj malzemelerini tercih ediyor. Markasını tercih edenlerin aldıkları ürün karşılığında bir ağaç dikiyor.

ekim-2011-guzellik-2-resim-109 - LA MER
BU OKYANUSLAR BİZİM

La Mer, 1992 yılından bu yana Dünya Okyanus Günü’nü destekliyor. La Mer’in okyanusları korumak adına kurulan Oceana’nın kampanyaları sayesinde dünyanın en büyük ve en önemli doğal sistemi, geçimini denizden sağlayan on milyonlarca insan ve yaşam kaynağı olarak denize bağlı milyarlarca canlının geleceğini kurtarmayı amaçlıyor. Marka, 2008 yılında, Oceana’nın okyanusları koruma misyonuna destek olmak için 100 bin dolar bağışta bulunmuştu. La Mer’in bağışı sayesinde Oceana araştırmaları ‘Ranger’ (Oceana’nın Akdeniz’de bulunan arama gemisi) ile daha sık gezi yapılabiliyor. Bu geziler daha iyi devriye ve belgeleme olanağı yarattığı için okyanusun benzersiz ekosistemine verilen zarara karşı yapılan savaşta çok önemli katkı sağlıyor.

10 - HENKELSCHWARZKOPF
KADINLARIN HAYATINA RENK KATIYOR
Schwarzkopf & Henkel’in saç boyası markası Palette, kadınların hayatlarına renk katmaya çağırdığı sosyal projesi ile yaklaşık 60 bin kadına ulaştı. Kadınlara yaşamda mutluluğu yakalamak için küçük ipuçlarının, stil ve renkler üzerine özel önerilerin verildiği ‘Durma Hayatına Renk Kat’ projesiyle gelecek yıl 100 bin kadına ulaşılması hedefleniyor. Günlük rutin içerisinde kendine vakit ayıramayan, soru ve sorunlarına pratik çözümler arayan kadınlara özel olarak geliştirilen ve geçtiğimiz yıl başlayan ‘Durma Hayatına Renk Kat’ projesi 8 ilde gerçekleştirildi. Kadınların sahip oldukları güzellikleri fark etmelerini sağlamak amacıyla başlatılan proje, Halk Eğitim Merkezleri işbirliğiyle yürütülüyor.

ekim-2011-guzellik-2-resim-1111 - PASTEL
TÜRKİYE’NİN CANINI DESTEKLİYOR
Gurur duyulacak doğal zenginliğe sahip Türkiye’de küresel ölçekte tehlike altındaki canlı türlerinin sayısı 134’e ulaştı. Son 30-40 yılda, Türkiye’deki pek çok doğal yaşam alanı, geri döndürülemez biçimde tahrip edildi. Bu kritik durum karşısında WWF-Türkiye, doğa koruma projelerinin Anadolu’nun dört bir yanına yayılması için ‘Türkiye’nin Canı’ kampanyasını başlattı. İşte renkli kozmetik markası Pastel de Türkiye’nin canı için kolları sıvıyor. Oluşturulacak fon ile WWWTürkiye’nin doğa koruma projelerinin yanı sıra Anadolu’daki yerel sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını da destekleyecek bir hibe programı başlattı. Bu sayede Türkiye’deki eşsiz doğanın korunması hedefleniyor. Kampanya kapsamında 1001 kişi veya kurumdan en az 1001 TL alarak oluşturmak. Oluşturulacak fonun bir kısmıyla biyolojik çeşitliliğin korunması ve Anadolu’da kaybolmaya yüz tutan türlerin alanlarının korunması için yurt çapında projeler seçilecek ve maddi olarak desteklenecek.

ekim-2011-guzellik-2-resim-1212 - KIEHL’S
ÇEVREYE KARŞI DUYARLI
Kiehl’s, toplum içinde yenilenebilir enerjiyi destekliyor, havayı temiz ve sağlıklı tutmak için üstüne düşeni yapıyor. Okyanusları, parkları ve açık alanları korumaya, topluma hizmet eden kuruluş ve sponsorlar aracılığıyla yardımcı oluyor. Vücut sağlığı ve genel sağlık için kullanıcılarını bilgilendirme çalışmaları yürütüyor. Kullanıcılarını boş Kiehl’s şişelerini mağazaya geri dönüşüm için getirmeleri konusunda teşvik ediyor. Getirenler Kiehl’s ürünleri ile ödüllendiriliyor. Yerel, adil ticaretle elde edilen içerikler kullanıyor. Örneğin Argan yağını Fas’ta yaşayan kadınların kurduğu kooperatiften satın alıyor. Bu gelirle Güney Fas’taki kadınlar için okuma-yazma programları oluşturmaya ve onlara daha iyi bir yaşam tarzı sağlamaya yardımcı oluyor. Türkiye’de markanın çevreci yüzleri Tan Sağtürk ve Ahu Türkpençe.

ekim-2011-guzellik-2-resim-1313 - DKNY
EĞİTİME DESTEK, AÇLIĞA KARŞI HAREKET
DKNY, ‘pureDKNY’ın içeriğinde kullanılan vanilya esansı Ugandalı çiftçi kadınların yetiştirdiği vanilyalardan elde ediliyor. Bu projede en büyük insani yardım kuruluşlarından CARE ile ortak çalışan pureDKNY, oluşturulan fon sayesinde satılan her ‘pureDKNY’ ile Ugandalı çiftçi kadınların tarım bilgisi ve iş yapış biçimlerini geliştirmeyi amaçlıyor. Yağmur damlasından esinlenerek yaratılan şişe yüzde 100 geri dönüşümlü, dış ambalajında minimum düzeyde mürekkep kullanılmış ve karton ambalaj sertifikalı ormanlardan elde edilmiş. Ayrıca 14 kırat beyaz ve sarı altının yanı sıra 2.700 beyaz pırlanta ile bezeli milyon dolarlık şişesiyle dikkat çeken yeni DKNY Golden’ın tüm geliri ‘Action Againist Hunger (Açlığa Karşı Hareket)’e bağışlanacak.

GUZİDE YÜLEK

Seninle Dergisi Ekim 2011 Sayısı

 

Paylaşmak ister misin?

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine
 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Mutfak

Bayram mönüsü için önerilerim

News image

Çocukluğumun bayramlarında beni en çok heyecanlandıran kısım yemekten ya da kahvaltıdan sonra ikram edilen ç... DEVAMI

Komposto mu, hoşaf mı?

News image

Yaz sıcaklarında artık vazgeçilmezimiz soğuk içecekler. Ben bu ay sizi Ramazan dolayısıyla da nostaljik bir y... DEVAMI

Düğün-davet mevsimi

News image

Hiç şüphesiz düğündavet hazırlıkları titizlik gerektirir. Her şeyi ince eleyip sık dokumak gerekir. Peki, ... DEVAMI

En iyi kek tarifi hangisi?

News image

Mükemmel kek tarifine ulaşmak için bugüne dek pek çok farklı reçete hazırladım. Ortası delik olandan, dolgulusun... DEVAMI

Dondurma dünyasında 'in'ler 'out'lar...

News image

 İtalyanların dondurma konusundaki uzmanlığı, dünyadaki en yeni dondurma trendleri ve bizim geleneksel Ma... DEVAMI

Sevgililer günü mönüsü

News image

SEVGİLİLER GÜNÜ MÖNÜSÜ Kalbe giden yol mideden geçer derler… Başbaşa geçireceğiniz 14 Şubat akşamı, size sunduğum... DEVAMI

Kültür - Sanat

Ece Seçkin bu ayki röportajımızın konuğu...

News image

Lakabı Roket Müzik dünyasının başarılı ve genç isimlerinden Ece Seçkin, kendisini ve yeni çalışmalarını bu ayki r... DEVAMI

Keman virtüözü Canan Anderson

News image

Sihirli parmakların sahibi Canan Anderson, bu ayki röportajımızın konuğu. 3 Haziran’da Mardan Palace’de, 8 Hazira... DEVAMI

Konser, etkinlik, röportaj, sinema...

News image

Konser David Garrett, ilk kez Türkiye’de Dans ‘Beyazgül-White Rose’ İstanbul’da... Sinema Sema Şimşek, ‘Tehl... DEVAMI

Konser, etkinlik, röportaj, sinema...

News image

MÜZİKAL Dünyaca ünlü Broadway yapıtı ‘Operadaki Hayalet’ bu ay İstanbul’da... SERGİ Yaratıcı deha Mimar Sinan, Tophane-i ... DEVAMI

Konser, etkinlik, röportaj, sinema...

News image

KONSER :Efsane şarkıcı Julio Iglesias, İstanbul’da... ETKİNLİK :Ünlü oyuncu Hugh Jackman, Broadway şo... DEVAMI

Derya Beşerler en son ne yaptı?

News image

DERYA BEŞERLER EN SON NE YAPTI? BKM Mutfak’ta her Salı ‘No Name’ adlı oyunla sahne alan Derya Beşerler, son zamanlard... DEVAMI

Astroloji

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

Astroloji Haziranın aynın burçlar üzerindeki etkisi Halen retro (geri harekette) olan Merkür 11 Haziran’da düz pozisyona ... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

Astroloji Mayıs ayının burçlar üzerindeki etkisi(Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) 4 Mayıs’ta Akrep’te Dolunay, 18 ... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

ASTROLOJİ NİSAN AYININ BURÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) 4 Nisan’da Terazi burcunda bir A... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

ASTROLOJİ MART AYININ BURÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) 20 Mart’ta Balık burcunun son der... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

ŞUBAT AYININ BURÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) Koç ( 21 Mart-19 Nisan ) Koç’lar, 20’sine k... DEVAMI

Gezi

Masal diyarı Kapadokya

News image

Masal diyarı Kapadokya Sadece tarihi açısından değil aynı zamanda ruhani dünya sahnesiyle de yüzyıllardır varlığını koruy... DEVAMI

Hızlandırılmış Madrid turu

News image

Voleybolcu Naz Aydemİr Akyol'dan Hızlandırılmış Madrid turu Biz sporcular kamplar, maçlar, turnuvalar vs. yüzünden çok f... DEVAMI

Sanatın merkezi bir şehir, Londra...

News image

OYUNCU ASUMAN DABAK YAZDI SANATIN MERKEZİ BİR ŞEHİR, LONDRA... Bu şehrin mevsimi yok. Ne zaman giderseniz gidin, Londra sokaklar... DEVAMI

Başak Sayan yazdı...

News image

CENNET BURASI Eğer bir gün bana cennetin nerede olduğu sorulursa, hiç düşünmeden Saint Lucia Adası derim. Doğu Karayip Denizi... DEVAMI