Yazdır e-Posta
DOĞRU FİTNESS KURALLARI
Sağlık

DOĞRU FİTNESS KURALLARI

Spor yapmak ve formumuzu korumak söz konusu olunca, büyük bir bilgi bombardımanına maruz kalıyor ve bizim için doğru olanı keşfedemiyoruz. Oysa fitness kulaktan dolma bilgiyle yapılacak bir uygulama değil.

saglık-20141227

Herkes zayıf olmak istiyor, formunu korumak ve rahat hareket edebilmek için çabalıyor. Bunun için yapmamız gereken şey elbette ki spor. Peki, gerçekten kendimiz
için uygun egzersizleri yapıyor muyuz? Herkes tarafından bilinen genel doğrular bizim için uygun mu? Hakan Erol, Madonna Grimes, Serhat Sıdal, Pınar Şenbaş, Atakan Uğurlu, Murat Bür... Hepsi kendi alanlarında başarılı ve hepsinin kendine özgü fitness yöntemleri var. Bizlere doğru egzersiz hakkında tüyolar verdiler. Yazımızı okuduktan sonra belki de spor adına şimdiye kadar yaptığınız tüm çalışmaları unutacaksınız.

 saglık-20141227-1

KİŞİLERİN ÖZELLİĞİNE GÖRE EGZERSİZ SEÇİMİ YAPARIM

Egzersiz çalışmalarımın içinde fitness, pilates ve ‘CoreAlign’ egzersizlerini uyguluyorum. Egzersizlerin özelliğine göre değil tam aksine kişilerin özelliğine göre egzersiz seçimimi yapıyor ve kişiye göre yorumluyorum. Benim için en önemli nokta, kişinin sağlıklı bir şekilde egzersizlerini uygulaması. Fit ve sağlıklı olmak için düzenli yapılan egzersizler önemli. Sert ve etkili egzersizler kişinin sağlık durumu, yaşı, cinsiyeti, amacı ve vücut tipi dikkate alınarak uygulanır.

Bu kişiye daha faydalı sonuç kazandırırken, riskleri de azaltır. Sıklıkla uyguladığım sistem pilates temelli egzersizler ve CoreAlign. Bu egzersizlerde hem kişiyi amacına ulaştırırken hem de postürünü düzeltip rehabiletisini de sağlamış oluyorum. Ve aynı zamanda medikal egzersizler de uygulayabiliyorum. Egzersiz programlarının sıklığını ve şiddetini kişinin amacı belirliyor. 4-6 haftada bir programın şiddetini artırarak devam ediyorum. Benim için önemli olan, kişinin egzersizlerine mümkün olduğunca ara vermeden ve düzenli gelmesini sağlamak.

Uygulanan egzersizlerdeki hareketler kişiye göre modifiye edildiği gibi uyumu zor hareketler üstünde takılıp kalmak yerine, kişinin daha akıcı ve uyumlu yapabileceği hareketleri tercih ediyorum. Egzersizlerde doğru ya da yanlış bilinenden çok, değişmez gerçekler vardır. Egzersizler en fazla 48 saatte bir tekrarlanmalı, aç veya tok karınla yapılmamalı, eğitmenin verdiği programın dışına çıkılmamalı, kardio programları 60 dakikanın üstünde yapılmamalı, kaslara yönelik yapılan çalışmalarda her gün aynı bölge çalıştırılmamalı kasa dinlenme süresi verilmelidir. Kişi sağlıklı beslenmeli ve egzersizleri düzenli uygulamalıdır.

KAS ORANI ARTAR, YAĞ DÜŞER

Yanlış bilinenlerin başında yağlar kasa dönmez, önce kilo verilip sonra egzersize başlanmaz (doktor kontrolünde olup sağlıkla ilgili sıkıntı yaşayan kişiler hariç). Sadece kilo vermek için egzersiz yapılmaz. Fazla kalori tüketmek demek, kilonuzu azaltmak demek değildir gibi birçok yanlış bilgileri duyuyoruz. Kas oranının artması yağ oranını düşürür. Çünkü kas oranı arttıkça metabolizma hızı da artar.

Egzersizlerin hepsi kilo almaya ya da vermeye yardımcıdır. Çok kalori yakmak için saatlerce kardio yapmak veya kısa zamanda hızlı hareketler yapmak sadece kalbi yorar. İstikrarlı, sistemli ve bilinçli bir şekilde yavaş bir tempo ile başlayıp nabza göre kardio programının temposunu artırmak sağlık ve kilo vermek için katkı sağlayacaktır. Kilo vermek için sadece kardio değil kaslara yönelik çalışmalara öncelik verilmeli. Böylelikle eklemlere binen baskı da azalmış olur.

saglık-20141227-2

HARERET ETMEK İÇİN TASARLANDIK

Bedenimiz birçok kas,kemik ve eklemlerden oluşuyor. Fonksiyonel açıdan bakıldığında bu çeşitlilik açık bir şekilde hareket etmek için tasarlandığımızı ortaya koyuyor. İnsan tüm ömrü boyunca hareketle yaşıyor. Yaşamsal faaliyetlerimizi yerine getirebilmek için de durmadan hareket ediyoruz. İnsanoğlu eski çağlarda kaçma, kovalama, fırlatma, atlama gibi eylemleri gerçekleştirerek hayatta kalmayı başarıyordu. Günümüzdeyse, bu eylemleri aletler ile ‘kopyalayarak’ devam ettirmeye çalışıyor.

IF sistemini geliştirme nedenimiz, vücudun kendi ağırlığı ile çalışmasını bedenimize tekrar hatırlatmak. Bedenimiz pek çok kas kemik ve eklemden oluşuyor. Fonksiyonel açıdan bakıldığında bu çeşitlilik açık bir şekilde hareket etmek için tasarlandığımızı ortaya koyuyor. IF’i kurarken ve antrenmanları hazırlarken, “Ben neden eğleniyorsam
neden keyif alıyorsam, onu öğrencilerime de uygulamayı hedefledim. Doğru sinyallerin hücrelere iletilmesi için endorfin, seratonin gibi hormonlara ihtiyaç var. Sadece iyi vakit geçirdiğiniz uğraşlarla ilgilendiğinizde vücut bunu sağlayabiliyor. 

Antrenmanlarımızın içeriği ormanın derinliklerinde kaybolmak, mümkün olduğunca doğal ortamlarda spor yapmak, denizde doğal bir şekilde kürek çekmek ve Boğaz’da yapılan antrenmanlardan oluşuyor. Örneğin, yüzme antrenmalarını havuzda değil denizde dalgalı suda yapıyoruz. IF’te stüdyo ortamındaki antrenmanlardaki tüm egzersizleri, insanın yaradılışındaki doğal ihtiyaçlarından seçiyoruz. Gündelik hayatımızda, genlerimizin bizden beklediği hareketleri yaparak sağlıyoruz. Ve bu hareketler
paralelinde vücut performansımızı artırıp, fazla yağlarımızdan kurtulup, gerekli kas gelişimini sağlayıp fit bir vücuda sahip olmayı sağlıyoruz.

Windsurf, snowboard, trekking, kano, paddleboard, ağaç taşıma, taş fırlatma, taş taşıma, denizin içinde koşma, doğal ortamda nefes egzersizleri ve yürüme de egzersizlerimize dahil.

EVDEKİ SÜPÜRGE BİLE SPOR EKİPMANI OLABİLİR

Stüdyoda ise fonksiyonel antrenman yaptırıyoruz; trex, kick boks, halat, boks, serbest ağırlık antrenmanı, vücut ağırlığı antrenmanı, postür analizi, dayanıklılık, stretching ve kuvvet testleri gibi... Bunları yaptıktan sonra, normal spor salonlarında alınması gereken sonuçları, 21 antrenman günü gibi kısa bir sürede elde ediyoruz. Önce-sonra fotoğraflarıyla da değişimi ispatlıyoruz. Günün hangi saati olursa olsun spor yapmak hiç yapmamaktan her zaman iyidir. Fakat hormonlarımızın en yüksek olduğu saat dilimleri büyük ölçüde sabah saatleridir. Eğer amacınız iyi bir fiziksel gelişim ise bu saatleri seçmek iyi olacaktır. Aletlere ihtiyaç duyduğumuz zamanlarda da evdeki
kitaplar, su petleri, süpürge, sandalyeler de gerekli şekilde kullanıldıklarında bize birer spor ekipmanı olabilirler. Önemli olan hangi kaslarımızın, hangi hareketlerle çalıştırıldığını bilmek ve doğru uygulamaktır.

Paylaşmak ister misin?

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine
 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Mutfak

Bayram mönüsü için önerilerim

News image

Çocukluğumun bayramlarında beni en çok heyecanlandıran kısım yemekten ya da kahvaltıdan sonra ikram edilen ç... DEVAMI

Komposto mu, hoşaf mı?

News image

Yaz sıcaklarında artık vazgeçilmezimiz soğuk içecekler. Ben bu ay sizi Ramazan dolayısıyla da nostaljik bir y... DEVAMI

Düğün-davet mevsimi

News image

Hiç şüphesiz düğündavet hazırlıkları titizlik gerektirir. Her şeyi ince eleyip sık dokumak gerekir. Peki, ... DEVAMI

En iyi kek tarifi hangisi?

News image

Mükemmel kek tarifine ulaşmak için bugüne dek pek çok farklı reçete hazırladım. Ortası delik olandan, dolgulusun... DEVAMI

Dondurma dünyasında 'in'ler 'out'lar...

News image

 İtalyanların dondurma konusundaki uzmanlığı, dünyadaki en yeni dondurma trendleri ve bizim geleneksel Ma... DEVAMI

Sevgililer günü mönüsü

News image

SEVGİLİLER GÜNÜ MÖNÜSÜ Kalbe giden yol mideden geçer derler… Başbaşa geçireceğiniz 14 Şubat akşamı, size sunduğum... DEVAMI

Kültür - Sanat

Ece Seçkin bu ayki röportajımızın konuğu...

News image

Lakabı Roket Müzik dünyasının başarılı ve genç isimlerinden Ece Seçkin, kendisini ve yeni çalışmalarını bu ayki r... DEVAMI

Keman virtüözü Canan Anderson

News image

Sihirli parmakların sahibi Canan Anderson, bu ayki röportajımızın konuğu. 3 Haziran’da Mardan Palace’de, 8 Hazira... DEVAMI

Konser, etkinlik, röportaj, sinema...

News image

Konser David Garrett, ilk kez Türkiye’de Dans ‘Beyazgül-White Rose’ İstanbul’da... Sinema Sema Şimşek, ‘Tehl... DEVAMI

Konser, etkinlik, röportaj, sinema...

News image

MÜZİKAL Dünyaca ünlü Broadway yapıtı ‘Operadaki Hayalet’ bu ay İstanbul’da... SERGİ Yaratıcı deha Mimar Sinan, Tophane-i ... DEVAMI

Konser, etkinlik, röportaj, sinema...

News image

KONSER :Efsane şarkıcı Julio Iglesias, İstanbul’da... ETKİNLİK :Ünlü oyuncu Hugh Jackman, Broadway şo... DEVAMI

Derya Beşerler en son ne yaptı?

News image

DERYA BEŞERLER EN SON NE YAPTI? BKM Mutfak’ta her Salı ‘No Name’ adlı oyunla sahne alan Derya Beşerler, son zamanlard... DEVAMI

Astroloji

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

Astroloji Haziranın aynın burçlar üzerindeki etkisi Halen retro (geri harekette) olan Merkür 11 Haziran’da düz pozisyona ... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

Astroloji Mayıs ayının burçlar üzerindeki etkisi(Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) 4 Mayıs’ta Akrep’te Dolunay, 18 ... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

ASTROLOJİ NİSAN AYININ BURÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) 4 Nisan’da Terazi burcunda bir A... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

ASTROLOJİ MART AYININ BURÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) 20 Mart’ta Balık burcunun son der... DEVAMI

Astrolog Sema Kılıç yazıyor...

News image

ŞUBAT AYININ BURÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (Yükselen burcunuzu önce okumalısınız) Koç ( 21 Mart-19 Nisan ) Koç’lar, 20’sine k... DEVAMI

Gezi

Masal diyarı Kapadokya

News image

Masal diyarı Kapadokya Sadece tarihi açısından değil aynı zamanda ruhani dünya sahnesiyle de yüzyıllardır varlığını koruy... DEVAMI

Hızlandırılmış Madrid turu

News image

Voleybolcu Naz Aydemİr Akyol'dan Hızlandırılmış Madrid turu Biz sporcular kamplar, maçlar, turnuvalar vs. yüzünden çok f... DEVAMI

Sanatın merkezi bir şehir, Londra...

News image

OYUNCU ASUMAN DABAK YAZDI SANATIN MERKEZİ BİR ŞEHİR, LONDRA... Bu şehrin mevsimi yok. Ne zaman giderseniz gidin, Londra sokaklar... DEVAMI

Başak Sayan yazdı...

News image

CENNET BURASI Eğer bir gün bana cennetin nerede olduğu sorulursa, hiç düşünmeden Saint Lucia Adası derim. Doğu Karayip Denizi... DEVAMI