Yazdır
İncelmek için diyet şart değil!
Ayın Konusu
Kılıçbalığı sistemiyle yerken zayıflayın

Açlık yok, eziyet yok! Bu yeni beslenme ve spor programıyla bedeniniz forma kavuşurken, sağlığınızdan da olmayacaksınız.

KılıçbalığıFazla kilosu olup zayıflamak isteyen herkes bilir "az yemek çok spor" sloganını. Bu doğru olan kural, ne yazık ki çoğumuzu korkutuyor. Nedeni de birden o çok sevdiğimiz yiyecekleri hayatımızdan çıkarıp atmak ve insanın nefesini kesen sporları yapmak zorunda oluşumuz. Artık bu sıkı diyet kurallarını bir kenara itmenin vakti geldi. Çünkü yeni "Kılıçbalığı sistemiyle" istediğiniz kiloya ulaşabilmek için ne aç kalmanız ne de çok yorulmanız gerekiyor.

Kılıçbalığı sisteminin diğer rejimlerden farkı, kişisel enerji fazlalığını temel almasında yatıyor. Enerji fazlalıkları kalça, karın ve basende oluşan bölgesel fazlalıklar anlamına geliyor. Yani vücudumuzun ihtiyaç duymayıp bu bölgelere yerleştirdiği fazla kilolar. Peki, bir insanın günlük kalori ihtiyacı ne olmalı? Diyetisyen Aşkın Yüksel günlük kalori ihtiyacını şöyle açıklıyor: "Herkesin alması gereken günlük kalori, kişinin yaşına, cinsiyetine, vücut yapısına, kilosuna göre değişir. Örneğin, 80 kilo birinin günlük alması gereken kalori ile 60 kilo olan birinin alması gereken kalori oldukça farklı. Fakat genel olarak yetişkin bayanlarda günlük alınması gereken kalori yaklaşık 2200-2400 arasında değişirken, yetişkin erkeklerde ise bu oran yaklaşık 3000-3200." Bunun için bir diyetisyen yardımıyla günlük kalori ihtiyacınızı tespit ettirmeniz gerekiyor. Çünkü diyetisyenler, bazal metabolik enerjiyi hesaplıyorlar. Bunun üzerine yüzde 10 oranında besinlerin termik dengesini ve günlük hareket miktarını ilave ediyorlar.

Ölçüyü dengeleyin

Kılıçbalığı sistemi ile hem her şeyi yiyebilirsiniz hem de daha kolay sporlar yaparak dinçlik kazanabilirsiniz. Burada tek dikkat etmeniz gereken, yediklerinizin kalori değerlerinin ne olduğunu bilmek. Örneğin 480 kalori fazla enerji alıyorsanız, bu miktarı birden bire kısmak size zor gelebilir. Fakat bunun sadece yarısını, yani 240 kalorisini kısmak daha kolaydır. Bu aldığınız 240 kaloriyi de spor yaparak rahatça yakabilirsiniz. Yani günlük enerji fazlalığınız olan 480 kaloriyi kısmak isterseniz, sabahları 1 dilim salamlı ekmekten vazgeçebilir ve 30 dakika hızlı ritimli yürüyüşler yapabilirsiniz. Göreceksiniz ki, bu iki basit değişiklik ile bedeninizi tekrar dengeye kavuşturabileceksiniz. Hem kılıçbalığı sistemiyle sadece bir dönem için değil, her zaman ince kazanabilirsiniz. Diyetisyen Aşkın Yüksel ile birlikte, size yol göstermesi için sabah, öğle ve akşam yemekleri için alternatifler hazırladık. Ana öğünler dışında salatalar, tatlılar, içecekler ve atıştırmalık şeyler üzerine de birer kalori listesi oluşturduk. Yine hangi sporu, ne kadar yaparak, kaç kalori yakabileceğinizi de diğer tablodan bulabilirsiniz.

Fazla enerjinizi nasıl yakarsınız?

Burada önemli olan, yaptığınız spor kadar yediklerinize içtiklerinize de dikkat etmek. Çünkü sporu ve doğru beslenmeyi bir araya getirirseniz zayıflayabilirsiniz. İlk adımda fazla kalorinizin yarısını spor yaparak yakabilirsiniz. Dergimizdeki tablodan yakacağınız kaloriye uygun bir hareket seçebilirsiniz. Örneğin 250 kalori yakmak istiyorsanız, yarım saat aerobik yapmanız yeterli.

İstediğiniz birini seçin

Fazla enerjinizin yarısını spor yaparak yaktıktan sonra şimdi sıra hangi kalorili yiyecekleri o gün için almayacağınıza geldi. Günde bir tane kalorili besinden fedakarlık ederek kalori fazlanızı yakabilirsiniz. Örneğin her akşam yarım paket çikolata yiyorsanız, bir gün bunun yarısını yemeyin. Böylece 268 kalori almamış olursunuz.

Haberin tamamı Seninle Dergisi'nde

Paylaşmak ister misin?

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine