Yazdır
Tipine göre egzersiz yap
Yazarlar - ÖZGE ULUSOY

ozge-ulusoy-20150416

Havalar henüz çok ısınmasa da bahar ayına girdik. Yaz için geri sayıma başlayabiliriz. Ama onun öncesinde birçoğunuzun fazla kilolardan yakındığına eminim. Hangimiz yakınmıyoruz ki? İşte size güzel bir haber. Murat Bür, harika bir programla zorlandığınız noktaları kolayca aşmanızı sağlayacak bir teknik geliştirdi. Bugün size bu konuyu anlatacağım. Okuduktan sonra kolları sıvayıp başlamanızı tavsiye ediyorum. Haydi, başlıyoruz!

 TİPİNE GÖRE EGZERSİZ YAP

Murat Bür ile yıllar önce üyesi olduğum spor salonunda tanıştım. Her zaman en eğlenceli grup derslerini verir, özel olarak çalıştırdığı öğrencilerinden hep en olumlu sonuçları ve yorumları alırdı. Aradan epey bir zaman geçti. O çalıştığı salondan ayrıldı, ben de spora daha fazla vakit ayırmaya ve farklı dallar denemeye karar verdim. Yıllar sonra geçtiğimiz ay tekrar yollarımız çakıştı.

Benim pilates aşkımı herkes bilir. Hatta yazılarımda da pilatese yer vermiştim. Şimdi haftanın üç gününü de Murat’la özel derse ayırmaya başladım. Öncelikle beni dinledi ve vücüduma vermek istediğim şekli iyice anladı. Zaten Murat’ın mesleğine bakış açısındaki bence en önemli unsur, kendini insanların sağlıklı ve bilinçli yaşamalarına adamış olması. Benim de beslenme şeklimden uyku düzenime kadar tavsiyeler de bulundu.

VÜCUT TİPİNE GÖRE EGZERSİZ

Daha önce Skinny Jeans Workout, Parklarda Spor, Bür 60-90 adları altında üç tane DVD çıkarmış olan Murat hocam, şimdi de insanlara yepyeni bir konsept üzerinden sağlıklı yaşam aşılamaya başladı. ‘Vücut Tiplerine Göre Egzersiz’ adı altında www.youtube.com/getfit kanalında yayına başlayan videolarda kadınların vücut tiplerini kendi kendilerine analiz edip uygun egzersiz programını seçebilmelerini hedefliyor. Aynı zamanda antrenman programı ve diyet listesini www.muratbur.com adresinden ücretsiz indirebileceksiniz.

Amerikalı spor eğitmeni Tracy Anderson’dan esinlenerek başladığı bu programda kendi birikimlerini, Türk kadınlarına uygun bir şekilde harmanlamış. Spor yapan kadınlarda en büyük şikayetin kol veya bacak kalınlaşması olduğunu gözlemleyen Murat Bür, iki tip vücuda ayrı beslenme programları ve egzersiz veriyor. Beslenme kısmını ise yakın arkadaşı Diyetisyen Cenk Özyılmaz uzun süre çalışarak oluşturmuş. Türk kadın vücut yapısını kafaları da karıştırmamak adına A ve B olarak iki tipe ayırmış.

ulusoy-20150416

A TİPİ VÜCUT GENEL ÖZELLİKLERİ

Bu vücut tipinde olan bireyler, B vücut tipinde olan kişilere göre biraz daha şanssızlar. Genetik yapıları sebebiyle bu vücut tipindekiler, yedikleri besinler ne kadar sağlıklı olursa  olsun diğer vücut tiplerine göre biraz daha fazla yağ toplayabiliyorlar. Bundan dolayı yediklerine ve içtiklerine çok daha fazla dikkat etmek zorundalar.

VÜCUT TİPİ B EGZERSİZ

Eğer ki, böyle bir vücut tipine sahipseniz işimiz biraz daha kolay. Bu vücut tipinden kas kazanımını daha cesaretli yapabiliyoruz ve sıkılaşma konusunda da daha kısa zamanda sonuçlar alabiliyoruz. Kardiyo egzersizlerini A tipine göre daha az tutup kas çalışamaları ve sonrası toparlanma ve uzamak için yogayı kullanacağız.

VÜCUT TİPİ B BESLENME

Bu vücut tipinde olan bireyler ince uzun vücut tipleri ile karakterizedir. Bu vücut tipinde olan bireyler diğer vücut tiplerine göre daha şanslı. Yedikleri besinlerden dolayı aşırı miktarda yağlanmaları diğer vücut tiplerine göre daha zor. Bu vücut tipinde olan kişilerin yapmakta zorlandıkları tek nokta; vücutta yumuşak doku artışı sağlamak. Bundan dolayı bu vücut tipine sahip bireylerin gün içinde aldıkları protein ve karbonhidrat miktarlarına çok daha fazla dikkat etmeleri gerekiyor.

 

Paylaşmak ister misin?

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine